Mi történik, ha a termék nem felel meg a leírtaknak?
Sajnos bárkivel előfordulhat, hogy a megrendelés átvétele után nem azt a minőséget, akár egyáltalán nem azt a terméket kapta, amire a hirdetés alapján számított. Megeshet, hogy a kibontott termék nem egyezik a leírtakkal és a hirdetésben szereplő képek sem tükrözik az átvett áru állapotát.
Szerencsére a vevővédelemmel rendelt termékek esetén Vevőként van lehetőséged panaszt tenni, hogy visszakapd a termék árát. Eladóként pedig visszakaphatod a hirdetett terméked, ha a Vevő szerint nem felelt meg a leírtaknak.
Erre figyelj Vevőként, hogy ha panaszt szeretnél tenni!
Ha átvetted a csomagot, fiókodban a Megrendelések oldalon van lehetőséged 48 órán belül jelezni, ha panaszod van a kiszállított termék kapcsán. A panaszhoz meg kell adnod milyen típusú vagy jellegű hibát tapasztaltál a terméknél, egy részletes leírással ezt ki is kell fejtened, majd fotókat is csatolj, amikkel alá tudod támasztani az állításod. Ezután összekapcsolunk az Eladóval, hogy megegyezésre jussatok.
Ha az Eladó elfogadja a panaszod kétféleképpen dönthet:
– Visszaküldést kér a csomagra, a termék ára pedig visszakerül hozzád
– A termék árát visszakapod, de a terméket nem kell visszaküldeni
Ha az Eladóval nem tudtok megegyezésre jutni, a panasz kezelése átkerül az Ügyfélszolgálathoz, ahol illetékes kollégáink megvizsgálják az esethez tartozó összes adatot, hogy döntést tudjanak hozni: megalapozott a panasz vagy sem.
A sikeres ügyintézés érdekében fontos, hogy megalapozott indokkal tegyél panaszt, ha úgy találod az átvett termék nem egyezik a hirdetésben szereplővel.
Az alábbi támpontok segíthetnek, hogy megítéld panaszod mennyire megalapozott:
Megalapozott indok:
– Olyan sérülés, esztétikai hiba, elváltozás, amiről az Eladó nem tett visszakereshető említést.
– Működésben fellépő hiba, diszfunkció, ami nem szerepelt a hirdetésben és az Eladó nem adott róla írásban tájékoztatást.
– Nem a hirdetésben szereplő termék lett kiszállítva. Legyen szó: márka, típus, szín, méret tekintetében eltérésről.
– Hiányzó részek és/vagy tartozékok, amelyek nem volt feltüntetve
Nem megalapozott indok:
– A termék eredetiségének kétségbe vonhatósága
– Ha az átvett termék a fontón jobban tetszett, de hibája nincsen, se esztétikai, se funkcionális
– Fotón a termék színének árnyalatában eltérés mutatkozik
Erre figyelj Eladóként, hogy elkerüld az esetleges panaszokat!
Természetesen a legjobb, ha panaszkezelésre egyáltalán nem kerül sor. Ezért Eladóként mindig légy körültekintő és ügyelj az alábbiakra:
– már a hirdetés feltöltésénél tüntesd fel a hirdetett termék esetleges hibáit,
– a csomagolás előtt is győződj meg róla, hogy nincs olyan hibája a terméknek, ami panaszra adhat okot, mert nem szerepelt a hirdetésében,
– még feladás előtt rögzítsd a termék állapotát és a csomagolást,
– végül megfelelően csomagold be a terméket, hogy a szállítás során se eshessen baja
Fontos, hogy tudj róla:
Ha helyes csomagolás mellett is megsérül a terméked, a Vevő pedig felveteti a futárral a kárjegyzőkönyvet, a csomagban keletkezett kár megtérítése a szállító partnerünk terheli.
Szerzői jogi védelem alatt álló oldal. A honlapon elhelyezett szöveges és képi anyagok, arculati és tartalmi elemek (pl. betűtípusok, gombok, linkek, ikonok, szöveg, kép, grafika, logo stb.) felhasználása, másolása, terjesztése, továbbítása - akár részben, vagy egészben - kizárólag a Jófogás előzetes, írásos beleegyezésével lehetséges.